Hänger inte med

Splashy Fish

Jag hade knappt hört talas om spelfenomenet Flappy Bird förrän skaparen hade dragit tillbaka sin skapelse från App Store med motivationen att det ”förstörde folks liv”. Vafaaaan, jag fick ju inte ens möjligheten att bli beroende! tänkte jag och kände mig förfördelad. Hur ska man hinna hålla sig à jour i app-världen om saker försvinner innan man ens har hunnit ladda ner skiten?

Livets riktigt VIKTIGA frågor, det där.

Så nu sitter jag istället här och spelar vad jag antar är en direkt kopia, nämligen Splashy Fish. Eller spelar och spelar, det känns mest som att jag förlorar, vilket jag antar är exakt vad originalets skapare syftade på när han menade att det var ett förödande spel. Men det är lugnt för min del, jag har all tid i världen att bli frustrerad över ett mobilspel. Det är inte som att jag egentligen ska skriva en hemtenta nu eller så.

Åh fan.

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Filed under Ytligheter

8 responses to “Hänger inte med

  1. DET FINNS INGA OMSPEL MEN DET FINNS OMTENTOR. Eh..

  2. Åh, jag missade också Flappy Bird! Då har jag också en sund anledning till att känna mig förfördelad! Det retar mig, trots att jag inte spelar spel!
    Men lycka till på tentan! 😉

    • Ja, det är ju mer känslan av att man inte har fått ta del i något nytt och spännande som stör. Sen huruvida det är något man har faktisk användning av är inte lika viktigt 😉

      Tackar, det kan behövas!

  3. Mvh har 59 i high score

  4. Men det här är ju en stor och viktig filosofisk fråga, och jag förstår inte varför den inte debatteras mer på kultursidor och filosofi A-kurser: hur ska man veta vad man ska göra sig beroende av? Flappy birds, ganja eller frimärkssamlande liksom?

Kommentera

