Pyssler-i pyssler-a

Jag är inte en DIY-bloggare MEN …

ibland händer det att jag får infall och drar igång små projekt. Plötsligt händer det o.s.v. Häromdan fick jag för mig att pimpa ett par trista örhängen som jag hade liggande.

IMG_1341

Originalet. Lite trasiga och i någon form av grön nyans jag helst inte vill prata om.

IMG_1381

Eftersom jag inte hade några färger avsedda för plast liggande hemma fick det bli ett annat material som det finns lite mer av: nagellack! Det fungerar utmärkt att måla diverse små saker med. Ångorna ger dessutom ett härligt, kreativt rus!

IMG_1355

Som den rookie jag är var jag så pass inne i själva skapelseprocessen att jag helt glömde bort att dokumentera de olika stegen. Kort och gott målade jag båda örhängena i varsin grundfärg i två lager. Därefter hällde jag på ytterligare två färger och blandade dessa med en penna.

IMG_1374

Jag väntade kanske en timme eller två på att lacket skulle torka (vilket är min absoluta tålamodsgräns) och drog därefter på ett lager överlack. Eftersom det inte riktigt var torrt blev färgen ytterligare lite utsmetad, men i det här fallet tycker jag att det bara bidrog till den allmänna estetiken.

IMG_1380

Voilà! Graffiti klar att hänga i öronen.

2 kommentarer

Filed under Ytligheter

2 responses to “Pyssler-i pyssler-a

  1. FAB! Hemmaprojekt ftw! Och resultatet ser ju inte ens hemmagjort ut i dagens plasttrend. Also, den där gröna färgen är ju underbar! I små doser förstås. Älskar den som nagellack, har ett sånt. Ahh.

    • Tackar! Risken är nu att jag renoverar alla mina smycken bara för att tröttna på looken sen. Får nog hålla tillbaka lite.

      Och ja, färgen är grym! Betalade dessutom bara 30-40 spänn för den då jag hittade den på Kicks superrea i mellandagarna. Mhm!

Kommentera

