På en löpsedel nära dig

I går när det blev klart vem som vunnit melodispektaklet började jag och mina vänner skoja om vilka fyndiga rubriker som kvällspressen skulle tänkas sätta. De ska ju alltid skoja till det med sånt där. Men klantig som en är glömde jag ju att skriva ner min fyndighet här, vilket innebär att mitt siande kanske inte verkar fullt autentiskt.

Hursomhelst tror jag att följande hade blivit en grym rubrik: DRÖMMEN SOM ÄNTLIGEN BLEV SANN(A). Och jag svär att jag inte kollat några nätupplagor än om någon tidning använt just den rubriken/levt under en sociala medier-sten.

8 kommentarer

Filed under Ord

8 responses to “På en löpsedel nära dig

  1. Haha underbar rubrik! Men håller alldeles för hög klass för Aftonblaskan och de andra asen.

  2. Bäst ju! Den som inte sätter den rubriken borde inte få vara rubriksättare längre.

  3. Hahaha, Sanna mina ord, du är en sann(a) kvällstidningsredigerare!

  4. Hur gårt med lössen och när flyttar du och hur ska du göra för att inte få med dom till ert nya?!

    • Ja, evighetshistorien fortsätter. Har haft fyra saneringar och ser inte längre några löss, men det betyder inte att de inte finns. Ska försöka sanera möblerna, skaffa ny säng och tvätta alla textilier igen innan flytten. Kanske även be till Gud, för att vara på den säkra sidan.

Kommentera

