Eldfängd säng

TzSUdYMd7ohZKt4Se8KTHEhBHdi

 

Källa: SVT

I ett försök att kringgå faktumet att jag inte har skrivit något här på, eh, ett tag, tänkte jag spinna vidare på temat Melodifestivalen som om inget hänt sen den 9 mars. Jag har nämligen insett att jag relaterar väldigt mycket till låten Bed on Fire som Ralf Gyllenhammar tävlade med förra året. Men lugn bara lugn, jag kommer inte börja citera låttexten och antyda att den beskriver mina känslor (för jag är inte fjorton år). Nej, jag tycker bara att den är inspirerande då jag helst av allt skulle vilja sätta eld på min egen vägglusinvaderade sängjävel.

 

Nu kanske ni skrattar lite obekvämt och utbyter oroliga blickar sinsemellan, för inte kan väl en frisk och vettig människa seriöst påstå något sådant befängt? Ni kanske också tycker att hela den här lusgrejen börjar kännas lite, lite tjatig? Tro mig, jag håller med. Det har nu gått fyra månader sen jag upptäckte vägglöss i mitt studentrum och under denna tid har jag själv genomgått nästan lika många omgångar av hemlöshet, livsleda och saneringar av rummet. Detta mönster skulle nog fortgå i all evighet om det inte vore så att jag nu har fått erbjudandet att flytta ihop med en kompis och därmed har sagt upp mitt korridorsrum.

*Änglakör*

Några problem kvarstår dock innan jag kan andas ut. Ett av dessa problem är självfallet sängen. Trots att den blivit sprejad med diverse kemiska komponenter upplever jag att den utgör en alltför stor risk för att få följa med till nästa hem. I princip det enda som garanterar vägglusdöd är värme över 50°C och eftersom jag inte har någon möjlighet att sanera sängen på detta vis vore det enormt tillfredsställande att sätta eld på skiten. Jag kan till och med se det framför mig och det är sannerligen en vacker syn.

Liksom många drömmar kommer dock inte min brinnande vision att gå i uppfyllelse. Någon var nämligen tvungen att påpeka att det finns sådant som lagar och regler i detta samhälle och att man tydligen inte får sätta eld på möblemang hur som helst. Men vem vet, jag kanske kan ta en bild när jag argsint dumpar sängen på närmaste tipp och vid senare tillfälle photoshoppa in några lågor. Lite roligt måste man trots allt få ha.

 

4 kommentarer

Filed under Studentlivet

4 responses to “Eldfängd säng

  1. Finns inget jag är så rädd för som vägglöss och tycker att det därför är helt legitimt att elda upp skiten. Sätt eld på hela korridorsrummet när du är påväg därifrån, det tror jag skulle ge dig (och mig, eftersom jag lever genom andra) tillfredställelse nog att vara nöjd fram till i alla fall midsommar någonstans.

  2. KILL IT WITH FIRE! Och har du någon som har en stor trädgård kan du ju alltid elda upp den i en valborgseld i en eldtunna någonstans! Det är ju det enda rätta, på riktigt!

Kommentera

