Vanans makt

Valdagen. Jag diskuterar politik med min pappa Einstein (som fått sitt smeknamn ifrån att hans hår liknar Albert Einsteins kända fluff). Vi har tidigare alltid röstat på olika block.

Einstein: Jo, jag har ju alltid röstat på xx-partiet. Men så gjorde jag en av de här valkompasserna och då fick jag nästan bara upp kandidater från det andra blocket.

Jag: Jaha, vad spännande!

Einstein: Och de verkar ju faktiskt ha en del intressant att säga.

Jag (något missionerande och hoppfull): Så blir det block-byte?

Einstein: Nej, det blir nog xx-partiet.

Jag: Men pappa, du avskyr ju deras partiledare.

Einstein: Ja absolut, hen är en jävla tomte.

Einstein: Men jag har alltid röstat på dem.

 

 

2 kommentarer

Filed under Ord

2 responses to “Vanans makt

  1. Min morfar ändrade sig inte förrän sitt absolut sista val. Då röstade han annorlunda. Min mor håller sig envist fast också fast ingen av oss begriper varför.

Kommentera

