Framtidens volymmascara

Ett av mina stora irritationsmoment här i livet är sminkreklamer på tv. Retuscherade megamodeller som fjantar runt och försöker övertyga om att just den här nya produkten är faktiskt den ABSOLUT BÄSTA NÅGONSIN och kommer att förändra hur du ser på livet, ja, eller i alla fall fram till företaget lanserar en ny produkt i samma kategori.

Särskilt svårt har jag för reklamer där man försöker kränga mascara för de är alltid fullkomligt överdrivna. Exakt hur ska mina fransar bli 100% längre än vad de redan är? Nej, jag är inte intresserad av hur formulan påverkar den totala volymen – det är inte ens ett ord som existerar enligt SAOL.

And don’t get me started on produktnamn. The Colossal Volum’ Express Mascara, den mascara som jag allt som oftast använder, fick nyligen en uppföljare som heter … The Colossal Go Extreme! Volum’ Mascara. Stackars arma sminkföretag, hur ska de få plats med sina produktnamn på förpackningen i framtiden?  Med denna utveckling tror jag att vi år 2020 kommer ha följande produkt på marknaden:

Volymmascara

  • 500 % mer längd och volym! Dina fransar når nu hela vägen till hårfästet!
  • Svärta intensivare än ditt livs djupaste tragedi!
  • Ger instant sex appeal! Bli mer snygg och lyckad redan i dag!
Annonser

4 kommentarer

Filed under Ytligheter

4 responses to “Framtidens volymmascara

  1. Men vadå, det har väl aldrig använts antingen CG eller lösögonfransar i mascarareklamer?!?! Du kommer få ligga som en crazy person med den nya mascaran! Och du kommer bli lycklig, snygg, smal och rik samtidigt! Och du kommer bo i en storstad! Jag skulle vilja se en reklam med nån bondläpp på vischan kladda på sig lite mascara innan hon mockar hos korna. Och fransarna blev bara 25% längre. Du vet de där procenten man liksom inte ser om man inte tittar jättenoga pga så tunna längst ut i ändarna. Ja.

    • Näääe, så kan det väl inte vara? Är i -djup- chock!

      Dock vore det intressant om man valde att göra en sminkreklam på landet och inte i stan. Men det kanske bara är ekologiska varumärken som väljer att gå i den riktningen och då är de ju främst i *naturen* inte på landet.

  2. Haha orkar ej. Minns en reklam för Actimel där de sa ”en probiotisk yoghurtdrink i harmoni med ditt tarmsystems bakterieflora” ganska snabbt. Det tycker jag var bra!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s