Överlevnadsstrategi

Jag har bestämt mig för att gå i ide. Min säng är nämligen den enda plats i hela lägenheten som är varm nog att kunna befinna sig på/i för tillfället. Jag hade mina förhoppningar om att det skulle bli bättre när hyresvärden väl slog på värmen i elementen men nu har jag helt enkelt konstaterat att jag kommer behöva bosätta mig under mitt täcke fram till vårkanten. Men det är lugnt, för jag har allt jag behöver här i sängen med mig:

bild

Proviant: Satsumas. I plural då, för man kan inte bara äta en åt gången som bilden missvisande anger.

2014-09-25 09.10.27

Lektyr: Himmelstrand. Så obeskrivligt pepp på att Ajvide Lindqvist skrivit ny bok att jag sprang och köpte den i inbuden version. Nu ska vi gosa tillsammans här i sängen.

2014-09-25 09.12.36 HDR

Stil: Technicolor. Bara för att man har gått i ide kan man inte helt utesluta det estetiska. Är utomhuset dessutom grått och regnigt får man kompensera med lite uppiggande färg. Över

5 kommentarer

Filed under Individen

5 responses to “Överlevnadsstrategi

  1. 1. Håller med. Har spenderat två vintrar i en lägenhet som hållit 16.8 som maxtemp med handdukar i fönstren som superläckte kalluft. Tossor hjälper till slut inte ens. Hade benvärmare på armarna för att kunna ha normal funktion i händerna. Tsk. Och sen fixade dom ventilationen i badrummet ordentligt så då frös man samtidigt som man duschade också. Saknar. Icket.

    2. Jag har spenderat fyra veckor på platsen som gav Ajvide sitt namn. Tillsammans med ungefär tusentals andra studenter under 30 år. Menneh, det hör inte hit. Jag är en speciell blomma ändå!

    • Men, för fina varma kvällar så kan ett stort gäng värmeljus underlätta!

      • Jag har vänner som har rekommenderat värmeljusmetoden! Andra har kört igång duschen och låtit det värma upp lägenheten, men det känns inte helt rätt kan jag tycka (blir dessutom väldigt fuktig luft). Oavsett är det inte kul att frysa, men man vänjer sig på sätt och vis. Hrrrrr!

  2. Det finns kalasbra kaminer som värmer med gasol. Billigt och effektivt. Kanske inget man vill införskaffa bara för att hyresvärden är långsam men det är skönare att inte frysa 🙂
    Tack för trevlig läsning förresten. Hit skall jag återkomma.

    • Tack för tipset! Har sen tidigare ett litet mobilt element, men det är elektriskt så det blir tyvärr jag som får betala den kostnaden om det nu skulle användas. Så det kanske kan vara ett alternativ som du säger, för visst är det bättre när man inte fryser.

      Kul att höra att du gillade att läsa! Tack igen! 🙂

Kommentera

